
Sekundær målsetting: Holde på de internasjonalt orienterte, antirasistiske og kvinne- og miljøbevisste velgerne som i dag utgjør RVs kjerne.
Valgkampen skal bygges rundt fire politiske stolper, med følgende slagord (og overskrifter):
| 1. Vi har RÅD til velferd | Fokus på behovet for økte, skattefinansierte rammer til offentlig sektor, og slutt på nedlegging og kutt i velferd. |
| 2. Vi har TID til omsorg | Fokus på slitasje i omsorgsyrker, nei til privatisering og økonomisk lønnsomhetsstyring. |
| 3. Vi har ROM for mangfold | Fokus på mer liberal flyktninge- og asylpolitikk, integrering lokalt, og homofile og lesbiske sine rettigheter. |
| 4. Vi har MOT til å gå egne veier | Fokus på RVs internasjonale solidaritet: Mot krig, for solidaritet med Palestina, mot USA-servilitet, for ny klimapolitikk, mot EU osv. |
Hovedstolpene skal presenteres med konkrete krav i det sentrale materiellet. Vi skal produsere en løpeseddel per hovedstolpe. Det skal også produseres studiemateriell for de fire hovedstolpene.
Det skal være en valgkampkonferanse mellom stiftelseskongressen og sommerleir. Dette er helt nødvendig, fordi de vi overtaler til å stå på lister, må ha skolering og backing før valgkampen setter inn. Tidspunkt er siste halvdel av mai, evt. juni. Det skal være en folkevalgtkonferanse etter valget.
Innhold på valgkampkonferansen:
Tidspunkt: Mai/juni. Det sentrale valgkamputvalget spikrer datoen.
Hva skal folk konkret ha med seg fra konferansen? En konkret valgkampstrategi, med blant annet:
Andre viktige saker, som kan kurses på en valgkampkonferanse:
Folkevalgtkonferansen:
Bør helst være i månedskiftet september/oktober. Den kan da samkjøres med lanseringa av det nye partiet. I tillegg kan den gi folk grundig innføring i budsjettarbeid o.l.
Håndbok for folkevalgte
Vi må få samla inn erfaringer og oppskrifter på forslag/metoder etc fra folkevalgte landet rundt. Dette skal samles i en idebank på nettsida.