Til KKs nettsted

Høstkampanjen 2000

Høstens abonnementskampanje begynner 1. september.

Avisas egen kampanjeside finner du her.

Abonnementsprisene under kampanja blir:

For Klassekampen begynner kampanja 15. august med flere annonser og eget kampanjestoff. Kampanjestoffet som kommer i avisa kan deles i 3:

I tillegg til abonnementskampanja, hvor det viktigste arbeidet skjer hos aktivitene, så vil Klassekampen fortsette sitt vanlige salgsarbeid og det vil bestå av følgende i høst:

Tilsvarende arbeid gjorde vi i var og det ga gode resultater.

Pr. 30. juni var driftsresultatet i Klassekampen kr 300.000 i pluss, en forbedring med 1 million kroner sammenligna med i fjor på samme tid! Etter sommeren, en periode hvor det alltid blir færre abonnenter, ligger vi noe etter budsjett, men ikke verre enn at driften i år kan gi et lite overskudd om abonnementskampanja blir vellykka! Klarer vi det, så blir det første gang siden 1993!

Fylkesmålsettinger

Høstmål 2000*(dag)

Dagresultat 98

Lørdagresultat 98

Ansvarlig**
Østfold 30 66 39 Asgeir
Akershus 60 118 84 Asgeir
Oslo 375 621 357 KK
Hedmark 25 37 18 Finn-Olav
Oppland 25 44 28 Finn-Olav
Buskerud 35 57 37 Asgeir
Vestfold 40 77 57 Erik N
Telemark 30 45 39 Finn-Olav
Aust-Agder 10 16 20 Maja
Vest-Agder 15 20 26 Maja
Rogaland 50 95 56 Asgeir
Hordaland 90 214 102 Jorun
Sogn og Fjordane 15 32 32 Harriet
Møre og Romsdal 30 62 31 Harriet
Sør-Trøndelag 60 107 91 Marga
Nord-Trøndelag 15 24 13 Marga
Nordland 35 69 36 Maja
Troms 45 85 89 Maja
Finnmark 15 26 21 Maja
Total 1.000 1.805 1.166

*) Vervede lørdagsabonnement vil bli omregnet til dag (6 lørdag = 1 dag)
**) E-post-adresser helt til slutt i dette dokumentet

Det er viktig at det lokale arbeidet kommer fort i gang, og det er avgjørende at mange gjør litt. Abonnementskampanja i 1998 skulle vare i 3 måneder, men måtte utvides og kom ikke skikkelig i gang før etter 4 måneder. Mange steder var det noen få som gjorde veldig mye, og det redda kampanja, men om de samme få skal dra hele lasset nå igjen, vil det være vanskelig å nå målsettinga. AKP, RV, RU og SU er steder det bør være aktivister som er villige til å gjøre en innsats. Alle fire organisasjonene vil ha representanter i det sentrale kampanjeutvalget.

Årets kampanje varer fra 1. september til 16. oktober. Klarer vi å verve 1.000 dagsabonnenter (ellers dags- og lordagsabonnenter tilsvarende 1.000 dagsabonnenter) innen 16. oktober, vil Klassekampen ikke bare overleve, men kunne få til et lite overskudd, som igjen kan gi oss litt bedre slingringsmonn neste år.

Hvor kan man gå for å finne nye abonnenter når de nærmeste er spurt mange ganger før?

Medlemmene i FO (barnevernspedagoger, sosionomer, vernepleiere) og Lærerlaget har våren 2000 fått tilbud på gratis avis i 3 uker, og mange tok imot. Ca 10% av de som fikk avisa, tok abonnement etterpå, det betyr at det finnes ganske mange medlemmer i disse fagforeningene som har prøvd Klassekampen og kanskje bare trenger et lite dytt for å ta abonnement.

Offentlig ansatte er en viktig målgruppe for Klassekampen også i høst når nytt statsbudsjett, renteøokning , økt privatisering er saker som står på dagsorden og det vil bli aksjoner retta mot dette.

Andre ting som kan gi resultater er å få til gratis / billig ilegg av abonnementskort i lokale blad. Er det gratis så skaffer vi korta, koster det litt, så er det fint om dere kan sponse dette lokalt, for Klassekampen har bare råd til å sende ut kort til Kommuneforbundet denne høsten.

Vi ønsker også at dere skal sende inn navn til oss, som vi kan ringe på. Blir resultatet et abonnement, så vil det gjelde som en del av kampanja.

Nytt er at vi deler ut premier ifm kampanja:

Det kommer egne annonser om premiene og vi vil også gi informasjon underveis om hvor mange som har verva, hvor mange som har fått gavekort og tallet til den som har verva mest.

Materiellet skal sendes ut snart, og vi trenger å vite hvor mye dere trenger av plakater, verveblokker, vervekort.

Abonnementsprisene under kampanja blir:


E-post adresser


Til Klassekampens hjemmeside | Denne informasjonen er lagt ut av AKP